Proljeće je iz garaža – gdje su proveli zimu – na prometnice izmamilo brojne dvokotače. Njihovo prisustvo na cestama traži i dodatan oprez vozača automobila jer su motociklisti i mopedisti prema statistici MUP-a najugroženiji sudionici u prometu.Proljeće je iz garaža – gdje su proveli zimu – na prometnice izmamilo brojne dvokotače. Njihovo prisustvo na cestama traži i dodatan oprez vozača automobila jer su motociklisti i mopedisti prema statistici MUP-a najugroženiji sudionici u prometu.

U prosjeku, svaka 41. nesreća u 2011. godini završila je pogibijom vozača ili putnika, odnosno u 3474 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti poginulo je 85 osoba (75 motociklista i 10 mopedista). Još je gora statistika ozlijeđenih (njih čak 2609), pa možemo reći da prometna nesreća u kojoj sudjeluju motociklisti i mopedisti u pravilu završava s ozljedama.

 

Ako uzmemo u obzir da je u Hrvatskoj registrirano 111.653 mopeda i 62.899 motocikala u odnosu na 1,524.028 osobnih automobila – u kojima je u 2011. godini poginula 261 osoba – statistika još manje ide na ruku vozačima dvokotača. Prometni su policajci lani čak 11.922 mopedista i motociklista zatekli u vožnji bez zaštitne kacige. Kazna za nenošenje kacige iznosi tisuću kuna, ali prava cijena za prekršitelja može biti i mnogo veća dogodi li se prometna nesreća.

 

Prema MUP-u, najčešće pogreške motociklista su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nenošenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda.

 

S druge strane, najčešće su pogreške vozača automobila nedovoljna provjera mrtvog kuta, skretanje i prestrojavanje bez “žmigavca”, oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla.

 

Također, motocikl je osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, rupe na cestama znatno otežavaju vožnju motociklima.

 

MUP i HAK savjetuju:

Motociklisti, kacigu na glavu i upalite svjetla!

1. Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu,

2. Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti,

3. Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti,

4. Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima,

5. Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično.

 

Upute vozačima

Ne oduzimajte prednost motociklu!

1. Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska,

2. Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”,

3. Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta,

4. Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu,

5. Često usporavaju bez kočenja, a stop svjetlo tada ne radi.

 

preuzeto sa www.vecernji.hr

U prosjeku, svaka 41. nesreća u 2011. godini završila je pogibijom vozača ili putnika, odnosno u 3474 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti poginulo je 85 osoba (75 motociklista i 10 mopedista). Još je gora statistika ozlijeđenih (njih čak 2609), pa možemo reći da prometna nesreća u kojoj sudjeluju motociklisti i mopedisti u pravilu završava s ozljedama.

 

Ako uzmemo u obzir da je u Hrvatskoj registrirano 111.653 mopeda i 62.899 motocikala u odnosu na 1,524.028 osobnih automobila – u kojima je u 2011. godini poginula 261 osoba – statistika još manje ide na ruku vozačima dvokotača. Prometni su policajci lani čak 11.922 mopedista i motociklista zatekli u vožnji bez zaštitne kacige. Kazna za nenošenje kacige iznosi tisuću kuna, ali prava cijena za prekršitelja može biti i mnogo veća dogodi li se prometna nesreća.

 

Prema MUP-u, najčešće pogreške motociklista su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nenošenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda.

 

S druge strane, najčešće su pogreške vozača automobila nedovoljna provjera mrtvog kuta, skretanje i prestrojavanje bez “žmigavca”, oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla.

 

Također, motocikl je osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, rupe na cestama znatno otežavaju vožnju motociklima.

 

MUP i HAK savjetuju:

Motociklisti, kacigu na glavu i upalite svjetla!

1. Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu,

2. Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti,

3. Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti,

4. Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima,

5. Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično.

 

Upute vozačima

Ne oduzimajte prednost motociklu!

1. Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska,

2. Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”,

3. Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta,

4. Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu,

5. Često usporavaju bez kočenja, a stop svjetlo tada ne radi.

 

preuzeto sa www.vecernji.hr

  • 22ivan2

Leave a Comment